Komiks Solomonovy dcery přináší nové pojetí tématu honu na čarodějnice. Je zasazen do období před druhou světovou válkou a během ní, přičemž vědomě pracuje s asociacemi na dobu, která už je dnes většině lidí zprostředkovaná pouze literaturou či filmem, a i když se některá témata týkající se lidskosti a krutosti stále vynořují, vnímáme toto období s jistým odstupem a komplexním zhodnocením. A právě díky tomu, jak jednoznačná a všem známá jsou fakta, si nyní můžeme dovolit pracovat s prostředím a dobou převážně jako s kulisou, která nám nabízí možnosti pro rozvíjení příběhu a estetickou ucelenost.
Fiktivní příběh začíná v roce 1937 v malém severočeském městečku, kde je zavražděn starý vlivný obchodník Jonáš Solomon. Sestřenice Ljuba, Josefina a Karla zjistí, že po svém zemřelém dědečkovi dědí veškerý majetek na úkor svých ostatních příbuzných. Spojeny dědictvím během pátrání po rodinném tajemství a vrahovi odhalují skutečnost, která ze tří sestřenic dělá sestry, odjakživa vědomě i nevědomě disponující nadpřirozenými schopnostmi.
Ljuba (44), porodní bába, vládne schopností navracet život krátce po smrti. Je pevnou skálou držící ochrannou ruku nad městem. Josefina (31), dívka z romské osady, umí pracovat s vlastním i cizím světem snů a komunikovat s mrtvými. Karla (18), vychována v Německu, zůstala po odhalení závěti v Čechách opuštěna německou rodinou. Dostává se na rozcestí, sváděna tajemným ďábelským hlasem a toužící po trošce lásky, uznání a moci. Má schopnost manipulovat s lidmi pomocí milostné magie. V nepřejícím světě třicátých let, plíživé atmosféře přicházející války a sílící nedůvěře okolního města se však začíná ukazovat, že největším nepřítelem se nakonec stávají obyčejní, zfanatizovaní lidé, kteří uspořádají hon na čarodějnice, v jehož důsledku umírají nevinní.
První část - Závist - představuje všechny tři sestry, nejvíce je však zaměřený na Ljubu Červenou, porodní bábu, která má na maloměstě reputaci respektované a trochu záhadné ženy, která zachránila mnoho životů. Není však známo, že tak jako umí život dávat, ho umí i brát. Objevuje se zde otázka postavení Romů, témata ženství a sesterství, náboženství a přírodní magie, češství.
Komiksová dvojice LazyBear je symbiózou lenosti a píle, pedantství a preciznosti, sladkého a pálivého, slova a obrazu, Prahy a Brna. Dohromady je spojila Střední umělecko-průmyslová škola v Uherském Hradišti, kde oba studovali obor Grafický design.
Lukáš Valíšek je scénárista, své studium na FAMU uzavřel filmem Auto.au.rum. Rád píše mnohovrstevnaté příběhy s prvky psychedelie nebo hororu.
Kamila Brůčková vystudovala Fakultu výtvarných umění v Brně v ateliéru malby u Luďka Rathouského. Vedle malby, ke které přistupuje spíše v duchu formalistické abstrakce, se věnuje kreslení komiksů. Její kresba je často popisná s důrazem na atmosféru.